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有然(유연)
God-Realization 신-깨달음의 영적 여정....... 삶의 목적은 우주적인 자아와 동일시되는 것입니다. 그래서 무한한 지복, 파워, 지식 (전지, 전능, 지복)을 경험하는 것입니다. - 아바타 메허 바바

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메허 바바를 만난 사람들의 체험


Harmon Retreat는 Meher Baba
메허 바바가 머물렀던 미국 최초의 장소라는 특징이 있습니다.  또한 Meher Baba가 육체적으로 오랜 시간을 보낸 미국에서 몇 안되는 장소 중 하나입니다.  미래 세대는 의심할 여지 없이 이 역사적이고 성스러운 장소를 보존하고 존중하기를 원할 것입니다.

Malcolm은 많은 친구들과 동료들에게 이렇게 썼습니다.

지난 한 달 동안 제 생각이 여러분에게 자주 떠올랐습니다. 그 기간 동안 Jean과 저, 그리고 우리가 그것을 공유할 수 있었던 친구들에게 우리 삶의 가장 심오한 경험이 생겼기 때문입니다.  그것은 우리가 모든 친구들과 공유하고 싶었고, 우리 자신의 삶의 표현을 통해 그 은혜와 아름다움을 전달할 수 있는 만큼 공유하고자 하는 경험입니다 ... 이것을 말로 표현하기는 어렵습니다.  알다시피, 우리 자신의 빛으로 다른 사람들에게 전달할 수 있는 것을 제외하고, 그것은 우리가 경험한 것을 공유하기 위해 우리가 제시해야 하는 유일한 방법입니다.

Shri Meher Baba와 그와 우리의 관계에 대해 몇 가지 말씀드리겠습니다. 그 관계를 통해 우리에게 찾아온 아름다움을 여러분과 공유하기만 하면 됩니다.  당신의 깊은 이해 때문에 단어 자체가 전달합니다.

분명히 지난 봄에 시작되었고 본질적으로 기적에 가까운 일련의 사건을 통해 Jean과 나는 한 달 동안 동양 전역에서 Perfect Master로 알려진 Shri Sadguru Meher Baba의 호스트가 되었고  동양과 서양에서 많은 사람들이 새 시대의 화신으로 ...

스리 메허 바바가 Harmon의 집에 발을 들여놓은 순간부터 그에게서 계속해서 신성하다고 부를 수 있는 사랑이 흘러나왔고, 우리와 그가 접촉한 모든 사람에게 아름다운 전염병처럼 퍼졌습니다.  [그것은] 그것과 접촉하는 모든 것을 본질까지 꿰뚫어보고 그것을 자신의 아름다운 모습으로 변형시키는 비범하고 형언할 수 없는 신성한 사랑이었습니다.  
그것은 모든 빛과 생명의 근원인 중심 불꽃과 같습니다.

그와 함께 살았던 우리는 초기 기독교인들의 사랑의 잔치가 어떠했을지 이전에는 전혀 이해하지 못했던 것처럼 이해하기 시작했습니다.


우리는 일상 생활의 사건을 통해 예수님과 그의 제자들 사이의 관계, 크리슈나와 고피스 사이의 관계, 그리고 마하바라타의 다양한 사건들을 되풀이하여 상기시켰습니다.

우리가 알고 있던 것보다 더 깊은 사랑이 우리 마음에 불을 붙였습니다.  우리가 경험한 것보다 더 큰 행복은 개인 자아의 한계를 해소하고 우리를 우주 의식으로 인도했습니다.  몇 년 동안 없애기 위해 애썼던 생각과 감정과 행동의 습관이 하룻밤 사이에 사라졌습니다.  우리는 일상 생활에서 일어나는 상황을 통해 우리의 가장 큰 장점과 가장 큰 단점을 알게 되었고, 이상한 방법으로 우리는 장점을 사용하여 단점을 극복할 수 있는 능력을 받았습니다.

그리고 Shri Meher Baba 자신에서 우리는 삶의 모든 부분에서 완벽함이 끊임없이 나타나는 것을 목격했습니다. 하나의 힘은 삶의 모든 필요에 대응하기 위해 신속하고 지속적으로 다르게 흐르고 있습니다.  우리는 우주의 모든 힘이 Baba의 물리적 매개체인 그 작은 형태에 거주하는 것처럼 느껴지지만 각 개인의 필요에 완벽하게 응답하여 아주 부드럽게 방출되고 있음을 깨닫습니다.

여기에서 다시 성육신하여 우리는 크리슈나와 같은 예수와 같은 존재임을 깨닫기 시작했습니다. 그 존재 자체가 그 존재 자체가 이해할 수 없고 이해할 수 없는 사랑으로 영혼을 압도했습니다.  예수와 크리슈나 시대에 새로운 의식, 그리고 그 의식을 통해 존재의 새로운 질서를 가져올 목적으로.

이 시기에 그가 이 나라를 짧게 방문한 이유는 현재 성장하고 있는 1932년 봄, 그의 위대한 현시가 될 그의 재림을 위한 길을 준비하기 위해 이곳에 특정한 접촉을 맺었기 때문입니다.  세계정세의 위기가 최고조에 달할 것입니다.

당신과 나 그리고 많은 다른 사람들은 오랫동안 그 의식으로 성장해 왔습니다.  이제 우리 공동 수고의 열매가 실현될 것입니다.  Shri Meher Baba가 봄에 이 나라에 돌아와서 그가 7년 동안 유지해 온 침묵을 깨고 그의 공개 기간이 시작되면 우리가 작은 규모로 경험한 것이 대규모로 복제될 것입니다.


전 인류에게 엄청난 영적 자극이 주어질 것이며, 세계적인 각성이 일어날 것입니다.

이러한 일들이 일어날 수 있는 길을 닦는 일에 겸손하게 참여할 수 있다는 것이 얼마나 큰 특권인지는 말할 필요도 없습니다.  그것은 우리가 의식적으로든 무의식적으로든 평생 동안 준비해온 것입니다.

올 봄에 그가 돌아올 때 Shri Meher Baba와 접촉할 수 있기를 바랍니다. 당신은 당신을 기다리고 있는 희귀한 경험을 하고 있습니다. 이 생애 중 가장 크고 아마도 많은 것 중 가장 위대한 것입니다.

조세핀 그라바우는 바바가 떠난 후 다음과 같은 말(1931년 12월 11일)을 썼습니다.

천 만 마음의 제단 위에 타오르는 불꽃처럼 당신은 오셨고, 모든 제단에서 향기로운 구름이 피어올랐습니다.

어디를 가든지 빛을 가져갔고 사람들의 삶은 새로운 아름다움으로 피어났습니다.

마침내 우리는 사랑이 무엇인지 알았습니다.  마침내 우리는 예수님께서 사람들의 마음을 다스리는 권세를 가지신 이유를 이해하게 되었습니다.  우리는 당신을 바라보면서 예수님을 보았고, 그를 사랑하면서 당신을 더욱 사랑했습니다.

사랑과 기쁨과 아름다움, 평화와 빛과 생명 - 이것들은 우리가 당신에게서 화신한 것을 찾았습니다.  그리고 우리의 믿음은 확신으로 바뀌었습니다.  지금까지 우리는 하나님을 믿었습니다.  이제 우리는 그가 당신 안에서 그분을 찾았기 때문에 그분이 존재하심을 알았습니다.

삶은 타오르는 영광과 찬란한 아름다움의 연속이 되었고 당신은 그 영광이었고 그 아름다움이었습니다.  모든 순간은 신성한 기쁨으로 가득 찼습니다. 그리고 당신은 그 기쁨이었습니다.  우리의 마음은 우리가 거의 이해할 수 없는 사랑으로 타올랐고 당신이 바로 그 사랑이었습니다.

당신은 우주의 중심, 여름의 꽃처럼 자연스럽게 우리가 향하는 태양이었습니다.  그리고 당신은 당신 존재의 본질인 순수한 아름다움으로 우리를 따뜻하게 하고 굶주린 영혼을 먹였습니다.  우리는 당신의 팔 안에서 성소를 찾았고 당신의 임재 안에서 거룩함을 찾았습니다.

그리고는 - 바람에 날리는 빛처럼 - 당신은 우리를 남겨두고 우리 무지의 어둠 속에서 더듬거리며 가셨습니다.  우리는 아름다운 꿈을 꾸었고 맛을 잃은 세계와 당신 없이는 아무것도 아닌 삶에 눈을 떴습니다.

이제 우리는 당신을 기억하기 위해 살고 있습니다.  우리 안에 있는 생명의 빛이 깜박거리고 약하게 타오를 때, 우리는 당신에 대한 생각의 불에 다시 불을 붙입니다.


당신 옆에서 우리는 아무것도 아닙니다.  그러나 우리는 당신이 아름다운 만큼 아름다워지고 당신이 우리를 축복해 준 사랑을 천 배나 되돌리기를 갈망합니다.

1931년 12월 5일 토요일 자정 늦은 밤 미국에 한 달 동안 머물렀던 Baba는 Chanji, Aga Ali 및 Meredith와 함께 프랑스로 가는 북독일 Lloyd 정기 여객선 SS Bremen을 타고 항해했습니다.

항해하는 동안 Baba는 오두막에 머물렀고 은둔을 선호하고 그가 알아볼 수 없을 정도로 외출을 피했습니다.  아주 자주 그의 손가락은 알파벳 보드에 있는 그의 미국인 연인들의 이름을 철자하고, 그들을 기억하고 아마도 마음속으로 그의 사랑을 보낼 것입니다.

대서양은 횡단의 처음 며칠 동안 매우 거칠었고 대부분의 승객은 파도가 갑판을 가로질러 충돌하면서 안에 머물렀습니다.  Baba와 mandali의 선실이 배의 중앙에 위치했기 때문에 롤링 효과는 최소화되었습니다.  5일간의 항해는 미국에서의 고된 일과를 마친 그에게 휴식과 휴식의 기간이었다.  Baba는 그의 숙소를 좋아했고 음식은 그를 기쁘게 했습니다.

여행의 마지막 날인 1931년 12월 10일, 몇몇 신문 기자, 사진 작가 및 예술가는 Meher Baba의 존재에 대해 알게 되었고 그의 사진 촬영을 허락해 달라고 요청했습니다.  Baba는 그들의 요청을 수락했고 배의 밴드가 배경에서 연주되는 동안 여러 장의 사진과 짧은 필름 한 릴을 찍었습니다.  마스터가 촬영된 것은 이번이 처음이었지만 이 사진과 필름은 모두 유실되었습니다.

사진 촬영에 참석한 예술가 Emile Brunel(57세)은 나중에 친구인 H. P. Philibosian이라는 로스앤젤레스의 아르메니아 카펫 딜러와 함께 Baba의 오두막에 왔습니다.  뉴욕시의 저명한 초상화가이자 유명 사진작가인 브루넬은 흰 가운을 입은 바바의 스케치를 요청했고 놀랍게도 바바가 허락했습니다.  포즈를 취하는 동안 Baba는 영적 및 종교적 주제에 대해 그와 이야기했습니다.

그의 스케치북에서 Baba를 그리는 동안 Brunel은 Chanji에게 "그는 그리스도처럼 보입니다. 그는 그에게 '인간'이 아무것도 없습니다. 더 많은 것이 있습니다. 초자연적 인 것입니다. 그것이 전부입니다. 그의 아름다운 모습은 예술가의 꿈입니다.  "

브루넬은 바바를 5번가에 있는 자신의 작업실에 초대했고 파리에서 그를 다시 만나고 싶었지만 바바는 파리에 있는 동안 외부인을 만나고 싶지 않아 부드럽게 거절했습니다.


Meher Baba copyright 1987 Charlie Mills


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The Harmon Retreat has the distinction of being the very first place in the United States where Meher Baba stayed. It is also one of the few places in America where Meher Baba spent an extended period of time physically. Future generations will no doubt wish to preserve and honor this historic, holy site.

Malcolm wrote to many of his friends and associates:

My thoughts have gone out to you very often in this last month or so, for in that time there has come to Jean and myself and to those friends with whom we have been able to share it, the most profound experience of our lives. It is an experience that we have wished to share with all our friends, and shall share in such measure as we can transmit the grace and beauty of it through our own life expressions ... It is difficult to put these things into words, as you know, and yet aside from what we are enabled to convey to others by our own radiance, it is the only way we have to present of sharing what we have experienced.

I will tell you a few things about Shri Meher Baba, and his relationship with us, simply to share with you the beauty that has come to us through that relationship, and you, I know, will be able to read so much more than the words themselves convey because of your deep understanding.

Through a series of incidents, which apparently began last spring and which seem nothing short of miraculous in their nature, Jean and I became the hosts for a month to Shri Sadguru Meher Baba, known throughout the East as a Perfect Master, and looked upon by many, both in the East and in the West, as the Avatar of the new dispensation ...

From the moment that Shri Meher Baba set foot in the house at Harmon, there flowed from him continuously a love which can only be called divine, which spread through us and everyone he contacted like a beautiful contagion. [It was an] extraordinary, indescribable, divine love which penetrates to the very essence everything which comes in contact with it and transforms it into its own beautiful likeness. It is like the central flame which is the source of all light and life.

We who lived with him began to understand as we had never understood before what the love-feasts of the early Christians must have been like.

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Time and again we were reminded, through the incidents of our daily lives, of the relationship between Jesus and his disciples, between Krishna and the gopis, and of various incidents in the Mahabharata, all of which seemed reenacted against a modern background.
A deeper love than we had ever known was kindled in our hearts. A greater bliss than we had ever experienced dissolved the limitations of the personal self and led us out unto Universal consciousness. Habits of thought and emotion and action, which we had struggled to eliminate for years, disappeared without effort overnight. We became aware, through the circumstances arising in our daily lives, of both our greatest strengths and our greatest weaknesses, and in some strange way we were given the power to use the strengths to overcome the weaknesses.
And in Shri Meher Baba himself, we witnessed constantly the manifestation of perfection in every department of life — one power flowing swiftly and continually differently to respond to every necessity of life. One feels as if all the power in the universe were resident in that slight form which is Baba's physical vehicle, and yet one realizes that it is being released ever so gently, in perfect response to each individual need.
Here, again incarnate, we began to realize, was a being such as Jesus, such as Krishna, whose very presence overwhelmed the soul with a love which was beyond its comprehension and grasp, whose coming unto the world at present was again as it was in the time of Jesus and of Krishna for the purpose of ushering in a new consciousness, and, through that consciousness, a new order of being.
The reason for his short visit to this country at this time was the establishment of certain contacts here, to prepare the way for his second coming, which will be at the time of his great manifestation, in the spring of 1932, when the present growing crisis in world affairs will be at its greatest height.
You and I and many others have been growing into that consciousness — have been working for the establishment of that new order of being — for a long time. Now the fruits of our common labors are about to be realized. When Shri Meher Baba returns to this country in the spring and begins to speak, breaking the silence which he has maintained for seven years and beginning his period of public manifestation, what we experienced, on a small scale, will be duplicated on a vast scale.


A tremendous spiritual impetus will be given to the whole of humanity, and a world-wide awakening will take place.

I do not need to tell you what a privilege we feel it to be, to be able, however humbly, to participate in the task of paving the way for these things to happen. It is, we have felt, what we have been preparing for, consciously or unconsciously, all our lives ...

I shall hope to be able to bring you in contact with Shri Meher Baba when he returns this spring ... You have a rare experience awaiting you — the greatest of this lifetime, and possibly of many.

Josephine Grabau wrote these words (on 11 December 1931) after Baba left, which reflected what many were feeling:

Like the flame burning upon the altars of a thousand thousand hearts you came, and from every altar rose sweet clouds of incense.

Wherever you went you took Light with you and people's lives blossomed into new beauty.

At last we knew what Love was. At last we understood why Jesus had such power over men's hearts. Looking at you, we saw Jesus, and loving him, we loved you the more.

Love and Joy and Beauty, Peace and Light and Life — these we found incarnate in you. And our faith was turned into certainty. Hitherto we had believed in God; now we knew that He existed for we found Him in you.

Life became a succession of days of flaming glory and radiant beauty — and you were that glory and that beauty. Every moment was filled with divine joy — and you were that joy. Our hearts burned with a love we could hardly understand — and you were that love.

You were the center of the universe, the sun toward which we turned as naturally as do the flowers in summer. And you warmed us and fed our starving souls with pure beauty that was the essence of your being. We found sanctuary in your arms, and in your presence, holiness.

And then — like a light blown out by the wind — you went, leaving us bereft, groping in the darkness of our ignorance. We have dreamed a beautiful dream and wakened to a world that has lost its savour and a life that, without you, is less than nothing.

Now we live only to remember you. When the light of life within us flickers and burns low, we rekindle it at the fire of our thought of you.


Beside you we are nothing. And yet we long to be beautiful as you are beautiful, and to return a thousandfold the love with which you have blessed us.

After staying in America for one month, at the stroke of midnight late at night on Saturday, 5 December 1931, Baba sailed on the North German Lloyd liner SS Bremen for France, accompanied by Chanji, Aga Ali and Meredith.  

During the voyage, Baba remained in his cabin, preferring seclusion and avoiding going out lest he be recognized. Very often his fingers would spell out the names of his American lovers on the alphabet board, remembering them and perhaps inwardly sending them his love.

The Atlantic Ocean was quite rough during the first few days of the crossing and most of the passengers stayed inside as waves crashed across the decks. Since Baba and the mandali's cabins were situated in the center of the ship, the rolling effects were minimal. The five-day voyage was a period of relaxation and rest for him after his strenuous work in America. Baba liked his accommodations and the food pleased him.

On the last day of the trip, 10 December 1931, a few newspaper reporters, photographers and an artist found out about Meher Baba's presence and they requested to be permitted to take his picture. Baba granted their request and as the ship's band played in the background, several photographs were taken, as well as one short reel of film. This was the first occasion the Master had been filmed — but all of these photographs and the film have been lost.

The artist present at the photographing, Emile Brunel, 57, later came to Baba's cabin with a friend, an Armenian carpet dealer of Los Angeles named H. P. Philibosian.  Brunel, a prominent New York City portrait artist and celebrity photographer, requested to do a sketch of Baba in his white robe, and surprisingly, Baba permitted it. While posing, Baba spoke with him about spiritual and religious subjects.

While drawing Baba in his sketchbook, Brunel remarked to Chanji, "You know, he looks like Christ. He has nothing 'human' in him. There is something more — something supernatural. It is all. His beautiful features are an artist's dream."

Brunel invited Baba to visit his studio on Fifth Avenue and wished to see him again in Paris, but Baba did not wish to meet any outsiders while in Paris and gently refused.

posted by 有然(유연)